vrijdag 21 december 2012

Kersthanger voor de voordeur

Ik heb dit jaar een nieuwe voordeur hanger gemaakt met wat Tim Holtz spulletjes.
Ik vond het leuk om een echte vintage hanger te maken.
De bedoeling was om 'm in te sturen voor een Amerikaanse challenge, maar helaas ik was te laat.
Hoe dan ook, ik ben blij dat mijn mooie hanger aan de voordeur kan pronken.
 
Alle grote figuren heb ik uit dik karton gesneden. Lekker stevig.
Daarna heb ik de kerstballen en de vogelkooi met gouden crackle paint van Ranger geschilderd.
Nadat dit droog was ben ik er met bruine distress inkt overheen gegaan.
Mijn vogeltje is met gewone gouden verf geschilderd.
Vorig jaar heb ik een soort van puff sneeuw gekocht dat ik in eerste instantie als bubbels voor een bad wilde gebruiken. Helaas is dit er nooit van gekomen omdat ik al een ander en beter alternatief had gevonden. Maar ik wilde de verf toch eens gebruiken en heb het aan de boven zijdes van de ornamenten aangebracht. Dit moest wel een nachtje drogen voordat ik het kon "puffen".
 
 
Mijn vogeltje heb ik voorzien van een echt kerst mutsje.
Ik heb met een movers&shapers mal een kerstvlok gestanst en deze met wat blaadjes en een met glimmermist gesprayde bloem opgeplakt. Bovenin heb ik ook nog zo'n bloem geplakt.

 
Bij deze kerstbal heb ik de letters 25 gestanst met een movers&shapers stans en deze met rood papier beplakt. Daarna met rode glitterlijm extra bling gemaakt.

 
Deze kerstbal heeft alleen wat hulstblaadjes en rode strass steentjes.

 
Om de ornamenten te verbinden heb ik wat bruin organza lint genomen en daar goud geverfde houten balletjes op geregen.
Zo blijft het lint mooier in model en geeft het meteen een leuk effect.
 
Ik ben heel blij met deze hanger. Het heeft precies de uitstraling die ik wilde hebben en de reacties van de buren zijn positief. Hij kan dus wel even een poosje blijven hangen.
 
Groetjes
Marion

1 opmerking:

  1. Heel mooi geworden Marion. Gaat ie niet kapot door regen en wind? Ik weet wel dat je droog zit door de gallerij boven, maar toch?

    BeantwoordenVerwijderen